KeyForge: Mroczny Przypływ Zestaw podstawowy
KeyForge: Dark Tidings
KeyForge: Mroczny Przypływ Zestaw podstawowy
KeyForge: Dark Tidings
Polska premiera:
2021
Globalna premiera:
2021
Polscy wydawcy:
Fantasy Flight Games,
Rebel
Globalni wydawcy:
-
Autorzy:
Richard Garfield
Liczba graczy:
2
Czas gry:
15-45 min
Wiek:
14+
Kategorie:
Karciane
6.7
/10
na podstawie 3 ocen
Ocena gry
2.0
/5
na podstawie 2 ocen
Próg wejścia
HKG Gildia
16 sierpnia 2021, 11:10
8
Tygiel, czyli świat w którym wszystko jest możliwe
Archonci zostali zrodzeni lub stworzeni na sztucznej na prastarym Tyglu planecie wiszącej w centrum wszechświata, gdzie szanowani są za swą mądrość. Aby pozyskać moc i wiedzę tajemniczych Architektów – podstępnych budowniczych kolejnych warstw Tygla, Archonci muszą wykuć klucze, wykorzystując nadprzyrodzoną substancję Æmber. W unikatowej grze karcianej KeyFogre gracze wcielą się w Archontów, którzy dowodząc różnymi istotami przeniesionymi na planetę, będą starali się wykuć trzy klucze i pozyskać dominację nad innymi archontami poprzez otwarcie Skarbca Tygla.
KeyForge to dwuosobowa gra karciana autorstwa Richarda Garfielda, amerykańskiego twórcy ponadczasowej kolekcjonerskiej gry karcianej Magic: The Gathering, wykorzystująca unikatowe talie. Całość rozgrywki będzie wiązała się z grą wylosowaną wcześniej talią, której nie można rozbudowywać poprzez dokupienie kart postaci czy artefaktów, w tzw. boosterkach. Unikatowość gry polega na tym, że nie istnieją na świecie dwie identyczne talie kart, co wymusza na graczach stałe doskonalenie swojej strategii pod wylosowaną talię.
Rozgrywka w KeyForge polega na rozgrywaniu naprzemiennie swoich tur. Podczas tury gracze wybierają jeden z trzech dostępnych w talii domów, co pozwoli im na zagranie tylko kart danego domu w tej konkretnej turze. Od wystawienia nowych podwładnych istot i artefaktów, po wysłanie ich na poszukiwanie Æmberu lub zaatakowanie przeciwnika – tura gracza trwa, dopóki posiada on niewyczerpane karty wybranego domu. Cała gra dobiega końca w momencie, gdy na początku swojej tury gracz może wykuć trzeci klucz.
Najnowsza odsłona KeyForge: Mroczny Przypływ, która na polskim rynku jest dostępna dzięki wydawnictwu Rebel, wprowadza do gry około 280 nowych kart, zwiększając tym samym pulę unikalnych talii, nowy dom istot Nautillian – zwiększając tym samym liczbę frakcji do dziesięciu domów, oraz mechanikę przypływu i złe bliźniaki, czyli alternatywne wersje znanych stworzeń.
Grę można nabyć w trzech wersjach: pojedynczą talię archontów, talię deluxe zawierającą wszystkie niezbędne znaczniki dla jednego gracza, a także pakiet startowy dla dwóch graczy. Pakiet startowy poza dwiema unikatowymi taliami i wszystkimi niezbędnymi znacznikami dla dwóch graczy posiada również dwie papierowe maty z obszarami gry.
Archonci zostali zrodzeni lub stworzeni na sztucznej na prastarym Tyglu planecie wiszącej w centrum wszechświata, gdzie szanowani są za swą mądrość. Aby pozyskać moc i wiedzę tajemniczych Architektów – podstępnych budowniczych kolejnych warstw Tygla, Archonci muszą wykuć klucze, wykorzystując nadprzyrodzoną substancję Æmber. W unikatowej grze karcianej KeyFogre gracze wcielą się w Archontów, którzy dowodząc różnymi istotami przeniesionymi na planetę, będą starali się wykuć trzy klucze i pozyskać dominację nad innymi archontami poprzez otwarcie Skarbca Tygla.
KeyForge to dwuosobowa gra karciana autorstwa Richarda Garfielda, amerykańskiego twórcy ponadczasowej kolekcjonerskiej gry karcianej Magic: The Gathering, wykorzystująca unikatowe talie. Całość rozgrywki będzie wiązała się z grą wylosowaną wcześniej talią, której nie można rozbudowywać poprzez dokupienie kart postaci czy artefaktów, w tzw. boosterkach. Unikatowość gry polega na tym, że nie istnieją na świecie dwie identyczne talie kart, co wymusza na graczach stałe doskonalenie swojej strategii pod wylosowaną talię.
Rozgrywka w KeyForge polega na rozgrywaniu naprzemiennie swoich tur. Podczas tury gracze wybierają jeden z trzech dostępnych w talii domów, co pozwoli im na zagranie tylko kart danego domu w tej konkretnej turze. Od wystawienia nowych podwładnych istot i artefaktów, po wysłanie ich na poszukiwanie Æmberu lub zaatakowanie przeciwnika – tura gracza trwa, dopóki posiada on niewyczerpane karty wybranego domu. Cała gra dobiega końca w momencie, gdy na początku swojej tury gracz może wykuć trzeci klucz.
Najnowsza odsłona KeyForge: Mroczny Przypływ, która na polskim rynku jest dostępna dzięki wydawnictwu Rebel, wprowadza do gry około 280 nowych kart, zwiększając tym samym pulę unikalnych talii, nowy dom istot Nautillian – zwiększając tym samym liczbę frakcji do dziesięciu domów, oraz mechanikę przypływu i złe bliźniaki, czyli alternatywne wersje znanych stworzeń.
Grę można nabyć w trzech wersjach: pojedynczą talię archontów, talię deluxe zawierającą wszystkie niezbędne znaczniki dla jednego gracza, a także pakiet startowy dla dwóch graczy. Pakiet startowy poza dwiema unikatowymi taliami i wszystkimi niezbędnymi znacznikami dla dwóch graczy posiada również dwie papierowe maty z obszarami gry.
Ta opinia była pomocna:
Nuctermeron
16 sierpnia 2021, 10:12
6
Przyjemna karcianka, ale bez wodotrysków. Ciekawy motyw domów i tego że każda talia jest inna. Mechanicznie brak zaskoczeń, gdzieś to widziałem.
Ta opinia była pomocna: