Wiertła, Skały, Minerały

Super Motherload
Wiertła, Skały, Minerały

Polska premiera: 2016
Globalna premiera: 2015
Polscy wydawcy: Games Factory
Globalni wydawcy: Roxley
Liczba graczy: 2-4
Czas gry: ok. 75 min
Wiek: 13+

Kategorie: Strategiczne
7.4 /10
na podstawie 5 ocen
Ocena gry
2.5 /5
na podstawie 2 ocen
Próg wejścia

Mars. Niedaleka przyszłość.

Korporacja Solarus odrkyła nieskończone źródło rzadkich i niesłychanie cennych minerałów skryte głęboko pod powierzchnią czerwonej skorupy. Pokłady te mogą zakończyć trwający kryzys energetyczny na Ziemi oraz zapewnić źródło energii potrzebnej na wysłanie w najdalsze zakątki galaktyki dodatkowych misji kosmicznych, by zwalczyć przeludnienie błękitnej planety.

Zostałeś wybrany, aby poprowadzić elitarną załogę górników – pionierów, pilotujących specjalne roboty, którzy mają tylko jedno zadanie: dokonać pierwszych, przełomowych odwiertów. Korporacja postanowiła podzielić się częścią przychodów z członkiem tak ważnej dla ludzkości wyprawy – otrzymasz zwrot kosztów szkolenia swoich górników, który będziesz mógł w dowolny sposób zainwestować w akcje firmy. Czy to właśnie ty zostaniesz zapamiętany jako najważniejszy z pionierów Solarusa –  jako twórca przyszłej potęgi ludzkości?

Wiertła, Skały, Minerały to gra planszową łącząca dwa typy gier: gry karcianej opartej o mechanikę budowania talii oraz gry logicznej o dokładaniu płytek o różnych kształtach na kurczącą się z każdym ruchem planszę. 

Na starcie rywalizacji każdy z uczestników dysponuje zaledwie podstawowym zespołem wydobywczym o ograniczonych umiejętnościach i słabej wydajności. Dopiero wraz z upływem czasu możliwy będzie wykup bardziej atrakcyjnych kart, a co za tym idzie pole manewru zdecydowanie ulegnie rozszerzeniu. 

Karty pozwalają na przeprowadzanie odwiertów oraz wysadzanie skał i tym samym zdobywanie minerałów oraz obcych artefaktów, wartych określoną liczbę pieniędzy oraz dających określone bonusy.

W swojej rundzie gracz może wykonać dwie z trzech dostępnych akcji (mogą to być dwie takie same czynności):

  • dobranie dwóch kart na rękę (limit na koniec tury wynosi pięć kart),
  • wiercenie - odrzucając karty z ręki można wydrążyć tunel o długości równej sumie wierteł widocznych na kartach. W przypadku wyboru tej akcji kafelek o stosownej długości umieszczany zostaje na planszy, a gracz otrzymuje wszelkie znajdujące się pod nim profity, np. minerały, karty, artefakty,
  • użycie bomby - saperzy (czerwone karty) dysponują umiejętnością, dzięki której za cenę odrzucenia karty oraz wykorzystania żetonu bomby można wysadzić obszar o kształcie wskazanym na karcie. To druga metoda na pozyskanie bezcennych skarbów Czerwonej Planety.