Wiertła, Skały, Minerały
Wiertła, Skały, Minerały
Mars. Niedaleka przyszłość.
Korporacja Solarus odrkyła nieskończone źródło rzadkich i niesłychanie cennych minerałów skryte głęboko pod powierzchnią czerwonej skorupy. Pokłady te mogą zakończyć trwający kryzys energetyczny na Ziemi oraz zapewnić źródło energii potrzebnej na wysłanie w najdalsze zakątki galaktyki dodatkowych misji kosmicznych, by zwalczyć przeludnienie błękitnej planety.
Zostałeś wybrany, aby poprowadzić elitarną załogę górników – pionierów, pilotujących specjalne roboty, którzy mają tylko jedno zadanie: dokonać pierwszych, przełomowych odwiertów. Korporacja postanowiła podzielić się częścią przychodów z członkiem tak ważnej dla ludzkości wyprawy – otrzymasz zwrot kosztów szkolenia swoich górników, który będziesz mógł w dowolny sposób zainwestować w akcje firmy. Czy to właśnie ty zostaniesz zapamiętany jako najważniejszy z pionierów Solarusa – jako twórca przyszłej potęgi ludzkości?
Wiertła, Skały, Minerały to gra planszową łącząca dwa typy gier: gry karcianej opartej o mechanikę budowania talii oraz gry logicznej o dokładaniu płytek o różnych kształtach na kurczącą się z każdym ruchem planszę.
Na starcie rywalizacji każdy z uczestników dysponuje zaledwie podstawowym zespołem wydobywczym o ograniczonych umiejętnościach i słabej wydajności. Dopiero wraz z upływem czasu możliwy będzie wykup bardziej atrakcyjnych kart, a co za tym idzie pole manewru zdecydowanie ulegnie rozszerzeniu.
Karty pozwalają na przeprowadzanie odwiertów oraz wysadzanie skał i tym samym zdobywanie minerałów oraz obcych artefaktów, wartych określoną liczbę pieniędzy oraz dających określone bonusy.
W swojej rundzie gracz może wykonać dwie z trzech dostępnych akcji (mogą to być dwie takie same czynności):
- dobranie dwóch kart na rękę (limit na koniec tury wynosi pięć kart),
- wiercenie - odrzucając karty z ręki można wydrążyć tunel o długości równej sumie wierteł widocznych na kartach. W przypadku wyboru tej akcji kafelek o stosownej długości umieszczany zostaje na planszy, a gracz otrzymuje wszelkie znajdujące się pod nim profity, np. minerały, karty, artefakty,
- użycie bomby - saperzy (czerwone karty) dysponują umiejętnością, dzięki której za cenę odrzucenia karty oraz wykorzystania żetonu bomby można wysadzić obszar o kształcie wskazanym na karcie. To druga metoda na pozyskanie bezcennych skarbów Czerwonej Planety.