Zerywia

Zerywia
Zerywia

Polska premiera: 2019
Globalna premiera: 2019
Polscy wydawcy: Koliba Games
Globalni wydawcy: Koliba Games
Liczba graczy: 1-4
Czas gry: 60-200 min
Wiek: 13+

8.0 /10
na podstawie 2 ocen
Ocena gry
4.0 /5
na podstawie 1 ocen
Próg wejścia

Zerywia jest grą przygodową, w której gracze wcielają się w pradawnych Bohaterów, chcąc ocalić świat od Zapomnienia, które wsącza się doń, za sprawą odwiecznej bogini Nicy. Aby tego dokonać będą musieli zmierzyć się z licznymi wrogami, sprostać heroicznym wyzwaniom, chronić prosty lud, zadbać o pamięć starych bogów i, w krytycznych momentach, sprawnie ze sobą współpracować. Z pomocą przyjdą im potężne relikty, sprzymierzeńcy z pierwotnych puszczy oraz sam Światowid, stwórca, którego gasnące twarze będą wyznaczały czas pozostały Bohaterom na działanie. 

Każda postać posiada też własną historię, którą to, podejmując nierzadko trudne decyzje, prowadzi ku jednemu z kilku zakończeń. Wzmacnia w ten sposób swoje zdolności i równocześnie buduje osobowość, której wybory będą miały swoje konsekwencje. Cały ten proces, nazywany Sagą, pozwala na budowanie opowieści wciąż od nowa i na różne sposoby. Świat Zerywii zilustrowany na bogatej w szczegóły planszy jest światem żywym, który reaguje na czyny swoich Bohaterów. Rozgrywka na swoistej mapie krainy dostarcza, zależnie od scenariusza, wiele różnych doświadczeń: od elementów strategii i wyścigu z czasem po pełny tryb przygodowy, gdzie eksploracja w głąb świata nadaje rozgrywce drugi, w pełni modularny wymiar. 

Zerywia posiada tryb kampanii zbudowanej z pojedynczych, powiązanych fabularnie przygód, z których każdą może rozegrać od 1 do 4 osób. Charakter przygód pozwala też, na rozgrywanie ich osobno, jako pojedynczą rozgrywkę. Daje to graczom możliwość przeżycia danej historii na nowo, dokonując innych wyborów czy też w inny sposób rozwijając swojego bohatera. Czas gry zamyka się w 30-40 minutach na gracza. Dynamiczna rozgrywka, oparta na akcjach graczy, w postaci kołowrotu dnia i nocy, wspierana unikalnym systemem Wyzwań (jeden rzut kośćmi wraz ze zdolnościami Bohatera pozwala opowiedzieć i rozstrzygnąć cały konflikt), sprawia, że gracze mogą skupić się na emocjach i zanurzyć głębiej w pierwotnym świecie Zerywii, by odkryć jego tajemnice.