Duuuszki

Ghost Blitz
Duuuszki

Polska premiera: 2014
Globalna premiera: 2010
Polscy wydawcy: Egmont
Globalni wydawcy: Zoch Verlag
Liczba graczy: 2-8
Czas gry: ok. 20 min
Wiek: 8+

Kategorie: Rodzinne
6.3 /10
na podstawie 3 ocen
Ocena gry
1.0 /5
na podstawie 2 ocen
Próg wejścia

Balduin, duch domowy, znalazł w zamkowej piwnicy stary aparat. Natychmiast sfotografował wszystko, co uwielbia, aby znikało, gdy go nawiedza – w tym oczywiście samego siebie. Niestety zaczarowany aparat robi wiele zdjęć w złych kolorach. Czasami zielona butelka jest biała, innym razem niebieska. Patrząc na zdjęcia, Balduin już tak naprawdę nie pamięta, co chciał, aby zniknęło. Czy możesz pomóc mu w jego nawiedzeniu i szybko nazwać właściwy przedmiot, a nawet sam sprawić, by zniknął? Jeśli szybko zdobędziesz odpowiednie przedmioty, masz dużą szansę na wygraną...

Błyskawiczna gra o rozpoznawaniu kształtów i kolorów, która z pewnością przetestuje refleks dzieci, rodzin i graczy. W Duuuszkach pięć drewnianych przedmiotów czeka na złapanie na stole: biały duch, zielona butelka, urocza szara myszka, niebieska książka i wygodne czerwone krzesło. Każda karta w talii pokazuje obrazki dwóch przedmiotów, z jednym lub obydwoma przedmiotami pokolorowanymi w niewłaściwy sposób. Gdy wszyscy gracze grają w tym samym czasie, ktoś odsłania kartę, a następnie gracze chwytają za „właściwy” przedmiot – ale który przedmiot jest właściwy?

  • Jeśli jeden obiekt jest prawidłowo pokolorowany – powiedzmy zielona butelka i czerwona mysz – gracze muszą złapać ten prawidłowo pokolorowany obiekt.
  • Jeśli oba obiekty są niepoprawnie pokolorowane – powiedzmy zielony duch i czerwona mysz – wtedy szukasz obiektu i koloru, który nie jest przedstawiony wśród czterech pokazanych szczegółów. W tym przypadku widzisz zielony, czerwony, ducha i mysz, więc gracze muszą chwycić niebieską księgę.

Pierwszy gracz, który złapie właściwy przedmiot, zatrzymuje kartę, a następnie odkrywa kolejną kartę z talii. Jeśli gracz złapie niewłaściwy przedmiot, musi odrzucić jedną wcześniej zebraną kartę. Gdy talia kart się wyczerpie, gra się kończy i wygrywa ten, kto zebrał najwięcej kart!