Sabotażysta Rozszerzenie

Saboteur 2
Sabotażysta Rozszerzenie
UWAGA! To nie jest samodzielna gra!
Do rozgrywki wymagana jest jedna z poniższych podstawowych wersji:
Sabotażysta

Polska premiera: 2015
Globalna premiera: 2011
Polscy wydawcy: G3
Globalni wydawcy: Amigo
Liczba graczy: 2-12
Czas gry: ok. 30 min
Wiek: 8+

Kategorie: Dodatki
7.0 /10
na podstawie 4 ocen
Ocena gry
0.0 /5
na podstawie 0 ocen
Próg wejścia

"Sabotażysta. Rozszerzenie" to dodatek dla odnoszącej sukcesy na całym świecie gry karcianej Sabotażysta. Dzięki nowej zawartości rozszerzającej ilość graczy, 2 do 12 osób w wieku od 8 lat ma możliwość doświadczyć niespotykanej wcześniej głębi rozrywki.

"Sabotażysta. Rozszerzenie." dzieli graczy na dwie kooperujące z sobą drużyny: zieloną oraz niebieską, dodaje nowe karty tuneli, nowe karty akcji, oraz nowe role krasnoludów:

Szef – wygrywa zawsze, gdy zielona lub niebieska drużyna odniesie sukces, ale otrzymuje jedną bryłkę mniej niż zwycięska ekipa,
Spekulant – niezależnie od tego, czy wygrywają kopacze, czy sabotażyści on również zwycięża. Musi się jednak zadowolić dwiema bryłkami złota mniej,
Geolog – tego krasnoluda nie interesuje poszukiwanie skarbu. Zależy mu na znajdujących się w tunelach kryształach. Za każdy otrzymuje jedną bryłkę złota.

Zmieniają się również czynności, które gracz może wykonać w czasie swojej tury.

Zasady i cel gry:

Cel gry jest taki sam jak w podstawowej wersji Sabotażysty. Zwycięzcą zostaje osoba, która w trakcie trzech rund zbierze największą ilość bryłek złota.

Podobnie jak w podstawowej wersji gry gracze zaczynają od wylosowania w tajemnicy ról krasnoludów. W trakcie swojej tury gracze wykonują jedną czynność:

1. Tak samo, jak w wersji podstawowej gracze mogą: dołożyć kartę tunelu do labiryntu lub zagrać kartę akcji.
2. Tak jak w wersji podstawowej gracze mogą pominąć swoją poprzez odrzucenie kart. W Rozszerzeniu mogą odrzucić od jednej do trzech kart.
3. Zupełnie nowa jest możliwość odrzucenia dwóch kart, aby usunąć jedną leżącą przed graczem kartę (np. kartę rozbitej lampy).

Następnie dobiera się kartę z dostępnego dla wszystkich graczy stosu po czym tura się kończy. W przypadku pominięcia kolejki gracz dobiera tyle kart ile odrzucił.

Runda tak jak w podstawowej wersji gry kończy się, jeżeli od karty startu do karty celu zawierającego złoto prowadzi nieprzerwana droga, jeżeli karta celu zawierająca złoto nie została odkryta albo jeśli talia kart wyczerpała się, a żaden z graczy nie ma już możliwości zagrania karty.

Zawartość:

  • 66 kart
  • 32 żetony bryłek złota
  • instrukcja