Khora: Rozkwit Imperium
Khôra: Rise of an Empire
Khora: Rozkwit Imperium
Khôra: Rise of an Empire
Polska premiera:
2021
Globalna premiera:
2021
Polscy wydawcy:
Portal Games
Globalni wydawcy:
Iello
Autorzy:
David Chapoulet,
Jocelyn 'Joc' Millet
Liczba graczy:
2-4
Czas gry:
ok. 75 min
Wiek:
14+
Kategorie:
Strategiczne
6.8
/10
na podstawie 4 ocen
Ocena gry
1.7
/5
na podstawie 3 ocen
Próg wejścia
BrodatyBoardgames
25 października 2021, 18:57
7
Khora Rozkwit Imperium
Cywilizacyjny euro pasjans bez mapy o tym by nasze polis stało się najlepsze w całej Grecji. Dostajemy ekonomiczną grę z różnymi frakcjami, kośćmi, kartami i świetnymi planszami gracza.
Gra rozgrywa się na przestrzeni 9 rund i w każdej rundzie odsłaniamy jedno wydarzenie. Z reguły zwiększają lub obniżają siłę militarną graczy. Chciałbym by karty wydarzeń były bardziej urozmaicone i wprowadzały większy chaos w grze.
W grze występuje 7 akcji, które posiadają cyfry od 0 do 6. W każdej rundzie rzucamy 2 kośćmi wybieramy, które dwie akcje chcemy wykonać i przyporządkowuje je do kości. By zagrać daną akcję na kości musi być rezultat równy lub wyższy. Osoby nie lubiące losowości mogą być niezadowolone. Jednak gra wyciąga pomocną dłoń do nas i możemy zmniejszyć poziom naszych mieszkańców w mieście i zmienić wynik na kości o 1 poziom za każdego mieszkańca. Jednak by pozyskać nowych mieszkańców to musimy ich zdobyć wybierając specjalną akcję z kafelków. Przy naprawdę bardzo złych rzutach musimy się nieźle natrudzić by wykonać upragnione akcje.
Akcje pozwalają nam zdobyć żeton filozofii, zdobyć nowych mieszkańców i dobrać nową kartę polityki, zdobywać punkty zwycięstwa za poziom kultury w mieście, dokonywać handlu i zyskać drachmy, udawać się na wyprawy wojenny, zagrać kartę polityki z ręki i rozwijać naszą nację.
Chciałbym by karty polityki dostępne w grze miały większe zróżnicowanie i wpływ na rozgrywkę.
Gra wygląda bardzo ładnie a sama okładka od pudełka przyciąga uwagę. Każda plansza gracza posiada też wszystkie potrzebne informacji o przebiegu rundy i o akcjach jakie możemy wykonać. Uwielbiam takie rozwiązania. Dzięki temu moim zdaniem gra jest przejrzysta, prosta i intuicyjna. Już po pierwszej rundzie załapiemy o co chodzi.
Mamy do wyboru 7 frakcji - każda różna, posiadająca inne zdolności i inne warunki zwycięstwa.
Brak negatywnej interakcji. Ta gra się o to aż prosi
Regrywalność
Głównie przez całą grę zbieramy żetony chwały. Są one nam potrzebne do odblokowywanie innych akcji, do zagrywania kart polityki oraz te z laurem punktują nam koniec gry. Dlatego przez całą grę opłaca nam się iść w jedną strategię i pozyskiwać ich najwięcej bo jest to najbardziej opłacalne.
Podsumowanie
Khora rozkwitła na stole i zachwyciła prostymi zasadami, dynamiczną rozgrywką i pięknym wykonaniem. Pomimo moich narzekań gra się w nią naprawdę dobrze. Moim zdaniem jest to bardzo dobra gra planszowa dla początkujących graczy. Gdyby tak dodać nowe urozmaicone karty wydarzeń i odrobinę negatywnej interakcji mielibyśmy hit. Tak to Khora dostaje ode mnie 7,5/10. Khora spoczęła na laurach a mogłaby osiągnąć o wiele więcej.
Cywilizacyjny euro pasjans bez mapy o tym by nasze polis stało się najlepsze w całej Grecji. Dostajemy ekonomiczną grę z różnymi frakcjami, kośćmi, kartami i świetnymi planszami gracza.
Gra rozgrywa się na przestrzeni 9 rund i w każdej rundzie odsłaniamy jedno wydarzenie. Z reguły zwiększają lub obniżają siłę militarną graczy. Chciałbym by karty wydarzeń były bardziej urozmaicone i wprowadzały większy chaos w grze.
W grze występuje 7 akcji, które posiadają cyfry od 0 do 6. W każdej rundzie rzucamy 2 kośćmi wybieramy, które dwie akcje chcemy wykonać i przyporządkowuje je do kości. By zagrać daną akcję na kości musi być rezultat równy lub wyższy. Osoby nie lubiące losowości mogą być niezadowolone. Jednak gra wyciąga pomocną dłoń do nas i możemy zmniejszyć poziom naszych mieszkańców w mieście i zmienić wynik na kości o 1 poziom za każdego mieszkańca. Jednak by pozyskać nowych mieszkańców to musimy ich zdobyć wybierając specjalną akcję z kafelków. Przy naprawdę bardzo złych rzutach musimy się nieźle natrudzić by wykonać upragnione akcje.
Akcje pozwalają nam zdobyć żeton filozofii, zdobyć nowych mieszkańców i dobrać nową kartę polityki, zdobywać punkty zwycięstwa za poziom kultury w mieście, dokonywać handlu i zyskać drachmy, udawać się na wyprawy wojenny, zagrać kartę polityki z ręki i rozwijać naszą nację.
Chciałbym by karty polityki dostępne w grze miały większe zróżnicowanie i wpływ na rozgrywkę.
Gra wygląda bardzo ładnie a sama okładka od pudełka przyciąga uwagę. Każda plansza gracza posiada też wszystkie potrzebne informacji o przebiegu rundy i o akcjach jakie możemy wykonać. Uwielbiam takie rozwiązania. Dzięki temu moim zdaniem gra jest przejrzysta, prosta i intuicyjna. Już po pierwszej rundzie załapiemy o co chodzi.
Mamy do wyboru 7 frakcji - każda różna, posiadająca inne zdolności i inne warunki zwycięstwa.
Brak negatywnej interakcji. Ta gra się o to aż prosi
Regrywalność
Głównie przez całą grę zbieramy żetony chwały. Są one nam potrzebne do odblokowywanie innych akcji, do zagrywania kart polityki oraz te z laurem punktują nam koniec gry. Dlatego przez całą grę opłaca nam się iść w jedną strategię i pozyskiwać ich najwięcej bo jest to najbardziej opłacalne.
Podsumowanie
Khora rozkwitła na stole i zachwyciła prostymi zasadami, dynamiczną rozgrywką i pięknym wykonaniem. Pomimo moich narzekań gra się w nią naprawdę dobrze. Moim zdaniem jest to bardzo dobra gra planszowa dla początkujących graczy. Gdyby tak dodać nowe urozmaicone karty wydarzeń i odrobinę negatywnej interakcji mielibyśmy hit. Tak to Khora dostaje ode mnie 7,5/10. Khora spoczęła na laurach a mogłaby osiągnąć o wiele więcej.
Ta opinia była pomocna: