Mr. Jack Pocket

Mr. Jack Pocket

Polska premiera: 2015
Globalna premiera: 2010
Polscy wydawcy: Hobbity.eu
Globalni wydawcy: Hurrican
Liczba graczy: 2
Czas gry: ok. 15 min
Wiek: 14+

Kategorie: Strategiczne
6.3 /10
na podstawie 3 ocen
Ocena gry
1.0 /5
na podstawie 2 ocen
Próg wejścia

Kuba Rozpruwacz skrył się w kieszeni!

Tak, jest to możliwe z „Mr. Jack Pocket”! Mała, kompaktowa, wydana na grubej tekturze mikro gra, która podejmuje się tematu niewyjaśnionego śledztwa. Przeznaczona jest dla dwóch osób- jedna wciela się w detektywa, druga w tytułowego Mr. Jacka. Czy uda się złapać przestępcę? Czy umknie w ciemnym zaułku… znowu?

„Mr. Jack Pocket” to krótka rozgrywka, z szybkim rozłożeniem. Zawarte w pudełeczku płytki uliczek- rozkładamy tak by stworzyły kwadrat (stroną mieszkańców ku górze). Detektywa, pomocnika i psa ustawiamy w narożnikach. Natomiast gracz reprezentujący Mr. Jack’a z przetasowanej talii mieszkańców odkrywa wierzchnią kartę. Określa ona tożsamość złoczyńcy (za postać z karty się przebrał). Celem gry dla detektywa jest zidentyfikowanie Kuby poprzez rozpoznanie właśnie tej postaci z karty. Natomiast przestępca musi pozostać niezauważony nim upłynie określona liczba tur. Jak wygląda tura w grze „Mr. Jack Pocket”? Gracz rozpoczynający (zmienia się co rundę) rzuca czterema dwustronnymi żetonami akcji. Następnie wybiera z nich jeden. Przeciwnik dobiera dwa żetony. Ostatni zostaje również dla gracza rozpoczynającego. Akcje wykonujemy naprzemiennie. Możemy poruszyć detektywa, możemy zmienić układ kafelków- obracając korytarze o 90, lub 180 stopni, mamy prawo dobrać i podejrzeć wierzchnią kartę z talii mieszkańców itp. Na koniec każdej tury detektyw zadaje pytanie „Czy Cię widzę?”, natomiast Kuba Rozpruwacz musi odpowiedzieć zgodnie z prawdą, jeśli którakolwiek z postaci krążących wokół labiryntu korytarzy ma w zasięgu wzroku postać, w którą się wcielił pada „TAK”, w przeciwnym wypadku „NIE”.

Proste? Proste i bardzo mobilne! „Mr. Jack Pocket” jest doskonale przystosowana do gry w plenerze, na wycieczce, pod namiotem, czy nawet w przerwie między lekcjami! Niewielkie pudełeczko zabrać możemy ze sobą dosłownie wszędzie. Banalne zasady pozwalają szybko wprowadzić do zabawy nowych przeciwników! Dodatkowym plusem jest asymetria stron- każda postać i Kuba i Detektyw wymagają zupełnie innego podejścia do zwycięstwa, przez co gra szybko się nie znudzi nawet wytrawnym strategom!