Automobile - Początki motoryzacji

Kraftwagen
Automobile - Początki motoryzacji

Polska premiera: 2016
Globalna premiera: 2015
Polscy wydawcy: G3
Globalni wydawcy: Blackfire Games
Liczba graczy: 2-4
Czas gry: ok. 75 min
Wiek: 10+

Kategorie: Ekonomiczne
6.5 /10
na podstawie 2 ocen
Ocena gry
3.0 /5
na podstawie 1 ocen
Próg wejścia

W 1888 roku Bertha Benz, żona pioniera przemysłu samochodowego Carla Benza, kierując automobilem skonstruowanym przez swojego męża, wybrała się w podróż z Mannheim do rodzinnego Pforzheim. Tym samym zapisała się w historii jako pierwsza osoba, której udało się samodzielnie pokonać ponad stukilometrową trasę…

“Automobile. Początki motoryzacji.” to gra planszowa przeznaczona dla 2 do 4 osób w wieku od 10 lat. W trakcie rozgrywki, gracze zostaną pionierami raczkującego przemysłu motoryzacji. Do zadań graczy należeć będzie: produkcja samochodów, testowanie nowych technologii, badanie upodobań potencjalnych nabywców oraz branie udziału w przynoszących prestiż i pieniądze wyścigach Grand Prix. Zapisz się w historii motoryzacji, obok nazwisk takich sław jak Daimler, Benz czy Opel!

Zasady i cel gry:

Rozgrywka w “Automobile. Początki motoryzacji.” dzieli się na rundy. Każda z nich składa się z trzech faz:
1. Faza przygotowania.
2. Faza akcji.
3. Podliczanie punktów.

W pierwszej fazie, umieszcza się na planszy odpowiednie żetony cen. Najważniejszym etapem rozgrywki jest faza druga. W jej trakcie, gracze przy pomocy żetonów, będą wykonywać jedną z sześciu akcji. Mogą też wprowadzić samochód na rynek.

Dostępne akcje to:

  • Zatrudnianie pracowników
  • Przeprowadzanie badań
  • Produkcja nadwozia
  • Produkcja silnika
  • Aktywowanie kupców
  • Udział w wyścigu Grand Prix

Faza podliczania punktów zaczyna się w dwóch przypadkach
 

  • kiedy na rynku pojawi się szósty samochód
  • kiedy znacznik kupców przesunie się na pole o wartości zero

Ilość punktów uzależniona jest od sprzedaży i miejsca zajętego w wyścigu Grand Prix. Po podliczeniu punktów, gra wraca do fazy przygotowania. Po zakończeniu trzeciej rundy następuje koniec rozgrywki. Zwycięża osoba, która zdobyła największą ilość punktów.

Zawartość:

  • plansza do gry
  • 4 plansze graczy
  • 41 płytek nadwozi
  • 39 płytek silników
  • 8 płytek kupców
  • 50 kart badań
  • 9 płytek inżynierów
  • 56 żetonów cen
  • 10 żetonów akcji
  • 56 znaczników pracowników
  • 4 znaczniki samochodów
  • 1 czarny znacznik
  • 4 płytki startowe
  • 10 płytek premiowanych
  • 12 bonusowych żetonów akcji
  • instrukcja