Ankh: Bogowie Egiptu - Panteon
Ankh: Bogowie Egiptu - Panteon
Planowana premiera: 9 czerwca
Rozszerzenie wprowadza aż 5 majestatycznych figurek bogów — Horusa, Hathor, Bastet, Thotha i Seta — wraz z 30 figurkami wojowników. Nowi bogowie dają wiele możliwości nie tylko dla sterujących nimi graczy, ale też zupełnie zmieniają sytuację na stole. W zależności od tego, jakie bóstwa staną przeciwko sobie, będziemy mieli do czynienia z zupełnie inną rozgrywką. Rozszerzenie jest całkowicie kompatybilne z pozostałymi dodatkami — Strażnikami i Faraonem.
Nie ma wyboru
Nie wszyscy bogowie są tacy sami: tak samo porywczy, tak samo zdeterminowani. Niektórzy nad siłę oręża przekładają potęgę słowa. Ale wojna nie pyta o zdanie. W obliczu rozlewu krwi żadne zdroworozsądkowe argumenty nie mają prawa głosu. Pozostałe bóstwa egipskiego panteonu nie mają wyjścia — muszą stanąć do walki, w której nagrodą za zwycięstwo jest cześć, a karą za klęskę — zupełne zapomnienie.
Podstępna Bastet
Gracz grający Bastet rozpoczyna grę z trzema żetonami Kotów z następującymi symbolami: Gwiazdą, +1 oraz +3. Na początku gry Bastet rozmieszcza swoje żetony obok wybranych Monumentów w trzech różnych regionach. Jeśli Bastet uczestniczy w Bitwie w regionie z żetonem Kota, odsłania go po zagraniu karty Bitwy i dodaje premię do siły bojowej zgodnie z symbolem (Gwiazda liczy się jako 0). Raz na turę przeciwnik może odkryć 1 żeton Kota, pod warunkiem, że sąsiaduje z nim jedna jego jednostka. Jeśli trafi na +1 lub +3, zwraca go Bastet, jeśli jednak odkryje Gwiazdę, traci swoją jednostkę.
Przenikliwy Horus
Horus, bóg-sokół, był utożsamiany z osobową panujących faraonów. Gracz grający Horusem rozpoczyna grę z dwoma żetonami Oka. Na początku każdego wydarzenia Konfliktu Horus może wybrać do 2 regionów, w których będzie miała miejsce Bitwa, i umieścić tam swoje żetony. W czasie rozpatrywania Bitwy w tych regionach gracz grający Horusem podaje nazwę dowolnej karty z wyjątkiem Równowagi Maat. Karta ta będzie zakazana w tej bitwie i żaden z graczy (włączając Horusa) nie będzie mógł jej użyć.
Zdradziecki Set
Set, bóg wojny, rozsiewa strach pośród swoich wrogów. W czasie rozpatrywania Konfliktu w danym regionie wszyscy Wojownicy i Strażnicy przeciwników, którzy sąsiadują z figurką Seta, traktowani są jako należący do gracza grającego Setem. Oznacza to, że jeżeli wszystkie jednostki przeciwników sąsiadują z figurką Seta, w regionie w ogóle nie dochodzi do Bitwy. Co więcej, wszystkie takie jednostki wliczają się do siły Seta i nie są usuwane z planszy, kiedy bóg ten wygra bitwę. Ale zasada ta działa też w drugą stronę: jeżeli Set przegra, wszyscy sąsiadujący z nim Wojownicy i Strażnicy giną!