Osadnicy: Królestwa Północy
Imperial Settlers: Empires of the North
Osadnicy: Królestwa Północy
Imperial Settlers: Empires of the North
Polska premiera:
2019
Globalna premiera:
2019
Polscy wydawcy:
Portal Games
Globalni wydawcy:
Portal Games
Autorzy:
Joanna Kijanka,
Ignacy Trzewiczek
Liczba graczy:
1-4
Czas gry:
45-90 min
Wiek:
10+
Kategorie:
Karciane,
Strategiczne
8.3
/10
na podstawie 6 ocen
Ocena gry
2.0
/5
na podstawie 3 ocen
Próg wejścia
Ner Algert
08 września 2021, 09:22
7
To nie jest taka sama gra jak Osadnicy - Narodziny Imperium. To podobna gra, oparta na innych założeniach i zasadach. Bardziej lubię NI, ale i do Królestw siadam z przyjemnością. Z każdą rozgrywką doceniam ją bardziej, gdyż lepiej poznaje asymetryczne możliwości 6 frakcji umieszczonych w podstawowej wersji.
Ta opinia była pomocna:
Kopereeek
27 sierpnia 2021, 16:21
10
Świetna gra! Duża ilość klanów wspaniale urozmaica rozgrywkę. Dodatkowym atutem jest perfekcyjny insert.
Ta opinia była pomocna:
HKG Gildia
26 sierpnia 2021, 10:03
9
Podbić czy tylko splądrować?
Skromne zasoby ziemskie znacznie utrudniające pozyskanie pożywienia doprowadziły do zahamowania rozwoju osad z trzech północnych królestw. Poprzez ekspansję na pobliskie i dalekie wyspy zamieszkujące królestwa poszczególne klany rozpoczęły długą wędrówkę ku wielkości. Nie wiedzą, że na drodze staną im liczne niebezpieczeństwa, w tym inne klany z ich rodzimych stron.
Osadnicy: Królestwa Północy od śląskiego wydawnictwa Portal Games to gra karciana, w której gracze wcielając się w przywódców jednego z sześciu dostępnych w podstawowej wersji klanów. Celem gry jest zdobycie jak największej liczby punktów, które można pozyskać rozbudowując swoją osadę i podbijając lub plądrując inne wyspy.
W trakcie przygotowania gracze mają do wyboru jeden z dwóch klanów Szkotów, Inuitów lub Wikingów. Każdy klan posiada swoją talię kart i wymaga innego podejścia do rozgrywki składającej się z 4 faz: wypatrywania, akcji, wyprawy i czyszczenia. Pierwsza faza pozwala na dobranie nowych kart w zamian za wydanie posiadanych robotników. W drugiej fazie gracze będą m.in. pozyskiwać surowce, rozbudowywać imperium, decydować się na przygotowanie do wyprawy czy zaatakowanie przeciwnika. Kolejna faza to etap wypraw – jest przeznaczona do podboju lub splądrowania wysp, o ile gracz przygotował wcześniej okręt. Podbita wyspa trafia do imperium gracza. W ostatniej fazie do graczy wracają robotnicy i zostają na nowo przygotowane karty lokacji.
Rozgrywka dobiega końca w momencie, gdy jeden z graczy zdobędzie 25 punktów.
Gra autorstwa Ignacego Trzewiczka, prezesa Portal Games, oraz pomagającej w rozwoju tytułu Joanny Kijanki, na pierwszy rzut oka urzeka ilustracjami Romana Kucharskiego oraz wykonanymi elementami wraz z przemyślaną na komponenty wypraską. Dodatkowo element wypraski służy jako podajnik. W pudełku znajdziemy sporej ilości drewniane znaczniki m.in. owiec, ryb czy robotników, a także kafle akcji, plansze punktacji i wypraw będące trzonem gry.
W ofercie wydawnictwa znajdują się obecnie trzy dodatki autorstwa Joanny Kijanki, w tym jeden zaprojektowany z Trzewiczkiem: Sztandary Rzymu, Wyspy Japonii oraz Hordy Barbarzyńców wprowadzające po dwa nowe klany każdy, karty nowych wysp i kilka ciekawych rozwiązań mechanicznych. Ponadto w maju miał premierę czwarty dodatek - Królowie Egiptu, którego wprowadzający dwie nowe frakcje: Hatszepsut oraz Amenhotepa i kolejne karty wysp do podboju. Jako bonus w przedsprzedaży wydawca oferował unikatowy zestaw kart „Pól Wspólnych”.
Skromne zasoby ziemskie znacznie utrudniające pozyskanie pożywienia doprowadziły do zahamowania rozwoju osad z trzech północnych królestw. Poprzez ekspansję na pobliskie i dalekie wyspy zamieszkujące królestwa poszczególne klany rozpoczęły długą wędrówkę ku wielkości. Nie wiedzą, że na drodze staną im liczne niebezpieczeństwa, w tym inne klany z ich rodzimych stron.
Osadnicy: Królestwa Północy od śląskiego wydawnictwa Portal Games to gra karciana, w której gracze wcielając się w przywódców jednego z sześciu dostępnych w podstawowej wersji klanów. Celem gry jest zdobycie jak największej liczby punktów, które można pozyskać rozbudowując swoją osadę i podbijając lub plądrując inne wyspy.
W trakcie przygotowania gracze mają do wyboru jeden z dwóch klanów Szkotów, Inuitów lub Wikingów. Każdy klan posiada swoją talię kart i wymaga innego podejścia do rozgrywki składającej się z 4 faz: wypatrywania, akcji, wyprawy i czyszczenia. Pierwsza faza pozwala na dobranie nowych kart w zamian za wydanie posiadanych robotników. W drugiej fazie gracze będą m.in. pozyskiwać surowce, rozbudowywać imperium, decydować się na przygotowanie do wyprawy czy zaatakowanie przeciwnika. Kolejna faza to etap wypraw – jest przeznaczona do podboju lub splądrowania wysp, o ile gracz przygotował wcześniej okręt. Podbita wyspa trafia do imperium gracza. W ostatniej fazie do graczy wracają robotnicy i zostają na nowo przygotowane karty lokacji.
Rozgrywka dobiega końca w momencie, gdy jeden z graczy zdobędzie 25 punktów.
Gra autorstwa Ignacego Trzewiczka, prezesa Portal Games, oraz pomagającej w rozwoju tytułu Joanny Kijanki, na pierwszy rzut oka urzeka ilustracjami Romana Kucharskiego oraz wykonanymi elementami wraz z przemyślaną na komponenty wypraską. Dodatkowo element wypraski służy jako podajnik. W pudełku znajdziemy sporej ilości drewniane znaczniki m.in. owiec, ryb czy robotników, a także kafle akcji, plansze punktacji i wypraw będące trzonem gry.
W ofercie wydawnictwa znajdują się obecnie trzy dodatki autorstwa Joanny Kijanki, w tym jeden zaprojektowany z Trzewiczkiem: Sztandary Rzymu, Wyspy Japonii oraz Hordy Barbarzyńców wprowadzające po dwa nowe klany każdy, karty nowych wysp i kilka ciekawych rozwiązań mechanicznych. Ponadto w maju miał premierę czwarty dodatek - Królowie Egiptu, którego wprowadzający dwie nowe frakcje: Hatszepsut oraz Amenhotepa i kolejne karty wysp do podboju. Jako bonus w przedsprzedaży wydawca oferował unikatowy zestaw kart „Pól Wspólnych”.
Ta opinia była pomocna: