K2: Lhotse
K2: Lhotse
Lhotse. Z języka tybetańskiego: “południowy szczyt”. Czwarta co do wielkości góra świata, położona na południe od Mount Everest, stanowi część tego samego masywu. Swoją nazwę zawdzięcza osobie Charlesa Howarda-Buryego - kapitana pierwszej brytyjskiej ekspedycji w te niezbadane rejony świata.
Południowa ściana Lhotse to ponad 3000 metrów bardzo stromego i niebezpiecznego podejścia. Wielu znakomitych wspinaczy zostało przez nią pokonanych. Niektórzy atak na nią przypłacili życiem, tak jak słynny polski alpinista, Jerzy Kukuczka. Nawet tak znakomity himalaista jak Reinhold Messner, zdobywca wszystkich ośmiotysięczników świata, po próbie zdobycia Lhotse południową ścianą wycofał się ze wspinaczki wysokogórskiej na zawsze. Do tej pory prawdopodobnie tylko jednej drużynie himalaistów udało się zdobyć Lhotse atakując od południa. Siergiej Bierszow, oraz Władimir Karatajew w roku 1990 pokonali jedno z najtrudniejszych wyzwań współczesnej himalaistyki.
K2: Lhotse to dodatek do podstawowej gry K2, w której zadaniem graczy jest na tyle sprawnie pokierowanie zespołem dwóch himalaistów, by wspięli się jak najbliżej szczytu. W skład dodatku wchodzi alternatywna, dwustronna plansza oraz nowe kafle pogody. Rozszerzenie wprowadza również zupełnie nową mechanikę - żetony liny poręczowej, które pozwalają na ustalanie własnych szlaków.
Posiadając rozszerzenie K2: Lhotse można rozegrać dwa różne scenariusze, korzystając z obustronnej planszy.
Pierwszy scenariusz to wymagający i strategiczny pojedynek z czasem i pogodą. Plansza przedstawiająca południową ścianę podzielona jest nie tylko na wysokości, ale także na trzy pionowe sektory, dzielące ją na część wschodnią, centralną i zachodnią. Nowy zestaw kafli pogody będzie wskazywał różną aurę w zależności od sektora. Dodatkowo do zestawu narzędzi graczy zostały dołączone żetony liny poręczowej, dzięki której gracze będą mogli zakładać nowe trasy pomiędzy już znanymi szlakami. Liny umożliwią sprawniejszą ucieczkę przed fatalną pogodą, lub śmiercionośnymi osuwiskami.
Drugi scenariusz to szybki wyścig na szczyt Lhotse, od strony bezpieczniejszej, południowej przełęczy, która stanowi również najłatwiejszą drogę na Everest. Gracze będą mieli do dyspozycji mniej kart, gdyż na samym początku będą musieli odrzucić 3 z nich. Ale uwaga - im lepsze karty odrzucą, tym więcej dodatkowych punktów otrzymają pod koniec gry! Dodatkowo w tym scenariuszu jeszcze bardziej istotny staje się upływ czasu: wspinaczka potrwa tylko 15 dni, zatem gracze będą musieli się pospieszyć w swojej drodze na szczyt.