Res Arcana

Res Arcana
Res Arcana

Polska premiera: 2019
Globalna premiera: 2019
Polscy wydawcy: Rebel
Liczba graczy: 2-4
Czas gry: 20-60 min
Wiek: 12+

7.2 /10
na podstawie 17 ocen
Ocena gry
2.0 /5
na podstawie 10 ocen
Próg wejścia
Stella
05 marca 2023, 10:40
4
Nie powala. Gra przeciętna.
Ta opinia była pomocna:
Chasing Ghosts
03 listopada 2021, 22:37
6
Nierzadko zdarzają się partie, w których można z powodzeniem wytypować zwycięzcę po początkowym drafcie.
Ta opinia była pomocna:
Planszowe Podziemie
03 listopada 2021, 17:40
9
Dla kogo? Gra jest mała, tak więc nie wymaga dużo miejsca. Zasady są dość proste i o ile pierwsza rozgrywka może z początku budzić pewne pytania, to po paru turach wszystko staje się jasne i klarowne. Gra nie jest też długa. Nawet w 4 graczy można się z powodzeniem zamknąć w 30min. Co do wieku potencjalnych użytkowników to myślę, że gracz 10+ będzie już w miarę dobrze ogarniał.
O co chodzi? W grze wcielamy się w grupę użytkowników magi, którzy zmierzą się w popisach swoich umiejętności celem udowodnienia, który z nich wykaże się największym kunsztem.
W grze zagrywamy, karty używamy umiejętności już zagranych zdobywamy zasoby oraz monumenty, a wszytko po to żebyśmy jako pierwsi zdobyli oznaczona ilość punktów.
Odczucia? Poczynając od instrukcji muszę powiedzieć, że jest koszmarna. Czytałem ja parokrotnie i powiem szczerze, że nawet znajac zasady jej niezrozumiem. Co do samej gry jest naprawdę bardzo dobra. Ilość elementów, które posiada każdy z graczy nie powala jednak z każdą runda nasz silniczek ładnie się rozwija co jest totalnie satysfakcjonujące i sprawia, że człowiek czuje się na swój sposób mądry. Ponad to duzym plusem dla mnie jest również szybkość rozkładania i rozgrywki. Nie zawsze mamy czas i miejsce żeby grać pełna rozgrywkę w jakieś euro. Tymczasem Red Arcana rozkładamy byle gdzie w 5 min. Gramy i szybko składamy, a gra jest w pełnoprawnym euraskiem.
Wykonanie: Gra jest bardzo ładna. Zasoby mimo iż nie szczególnie wymyślne różnią się wyraźnie od siebie i całkiem dobrze się prezentują. Dodatkowo są umieszczone w wygodnym w obsłudze plastikowym insercie. Jakoś elementów nie pozostawia miejsca na szczególną krytykę, a ilustracje i grafiki są bardzo ładne i dodają uroku tej suchej grze. Ikonografia i gdy już ją poznamy również jest czytelna i nie budzi wątpliwości.
Ta opinia była pomocna:
Planszowy Dexter
18 sierpnia 2021, 20:08
8
Podczas rozgrywki każdy buduje swój silniczek pozwalający zgromadzić mu jak najwięcej esencji, by później wymieniać je na inne esencje oraz mniej lub bardziej bezpośrednio na elementy punktujące. Dla lubiących ten typ rozgrywki będzie to strzał w 10. Co do zasad, to nie są one trudne do przyswojenia, na początku możemy mieć jedynie problem ze sporą ilością ikonografii. Myślę, że można się tutaj wczuć w ten magiczno-alchemiczny klimacik. Czas rozgrywki jest raczej krótszy niż dłuższy.
Plusy dodatnie:
+ bardzo przyjemne budowanie silniczka z akcji na akcję i z rundy na rundę
+ kilka sposobów na punktowanie
+ w sumie przystępne zasady
+ dość szybka rozgrywka jak już się jest zaznajomionym z grą
+ działa dobrze dla 2 graczy
+ karty pomocy z wyjaśnieniem ikonografii
+ dobre i ładne wykonanie, niektóre grafiki świetne
+ dobra oryginalna wypraska z uwzględnieniem miejsca na dodatki
Plusy ujemne:
- sporo ikonografii do przyswojenia na początek ale są też karty pomocy dla każdego gracza
- nie każdemu przypadnie do gustu, że jest to wyścig do tych 10 punktów
- losowość w tworzeniu talii może pomóc części graczy a pozostałym przeszkodzić w dobrym wystartowaniu.
Ta opinia była pomocna:
Bakcyl
15 lipca 2021, 12:02
7
Mózg paruje. Bardzo fajna gra, w której trzeba kombinować.
Ta opinia była pomocna: