Innowacje

Innovation
Innowacje

Polska premiera: 2012
Globalna premiera: 2010
Polscy wydawcy: Lacerta
Globalni wydawcy: Asmadi Games
Autorzy: Carl Chudyk
Liczba graczy: 2-4
Czas gry: 30-60 min
Wiek: 12+

7.8 /10
na podstawie 4 ocen
Ocena gry
2.5 /5
na podstawie 2 ocen
Próg wejścia

Innowacje to gra taktyczna, w której stajesz się przywódcą cywilizacji.

Twoim zadaniem jest rozwijanie swojej cywilizacji poprzez pozyskiwanie innowacji reprezentujących podstawowe odkrycia związane z dziesięcioma epokami naszej historii.

Karty innowacji podzielone są na pięć grup kolorystycznych, co przekłada  się na zwiększenie liczby opcji w grze oraz możliwość produkcji zasobów zwiększających siłę twojego ataku i obrony.

Podczas gry będziesz zbierać te karty  w swojej strefie w postaci stosów (każdy kolor osobno). Maksymalnie możesz więc posiadać pięć stosów. Na każdej karcie zapisany jest co najmniej
jeden dogmat, który wskazuje ideologię twojej cywilizacji w danym momencie.

W grze rozróżniane są dwa rodzaje dogmatów. Dogmat współpracy promuje wszystkich graczy produkujących co najmniej tyle samo zasobów co ty. Dogmat  przymusu umożliwia podporządkowanie  słabszych (produkujących mniej zasobów) cywilizacji twojej woli.

Aktywuj te dogmaty, aby rozwijać swoją cywilizację szybciej niż robią to przeciwnicy. Pomimo tego, że możesz mieć tylko pięć kart aktywnych w jednej chwili, możesz korzystać z zasobów znajdujących się na kartach w głębi stosów (jeśli stosy te są rozsunięte). Zasoby zwiększają potęgę twojej cywilizacji. Dzięki nim  możesz korzystać z kart innowacji swoich przeciwników, przeprowadzać ataki oraz bronić się przed atakami innych graczy.

Przechytrz rywali i zgromadź wraz ze swoją cywilizacją najbardziej imponujące osiągnięcia na przestrzeni kolejnych wieków rozwoju. Trochę sprytu, dużo rozważnych decyzji i odrobina szczęścia - to niezbędne czynniki na drodze do zwycięstwa w Innowacje.