Wyspa przygód
Wyspa przygód
Wyspa przygód to pełna wyzwań kooperacyjna gra karciana dla 2-5 osób autorstwa Michaela Palma i Lukasa Zacha. Podzielona jest na rozdziały (przygody), w wyniku których wchodzą nowe karty. Sposób i kolejność w jakiej zostaną dodane, zależy od was, graczy. Zapewnia to regrywalność i nieliniowość rozgrywki. Nie trzeba rozgrywać wszystkich przygód w tym samym gronie (nie jest to kampania legacy), a każda z nich jest w pełni samodzielna, choć rozgrywając nowe scenariusze posiadacie wiedzę z poprzednich przygód.
Miało być tak pięknie!
Jednak w drodze do Indii wpłynęliście w potężny sztorm i wasz statek zatonął. Ostatkiem sił dopłynęliście na brzeg pobliskiej wyspy, a teraz nerwowo rozglądacie się wokół, drżąc z wyczerpania i strachu przed nieznanym.
Czy uda Wam się uciec z tej tajemniczej bezludnej wyspy? A może jednak wcale nie jest bezludna?
Gra, podobnie jak talia kart, podzielona jest na rozdziały, czyli przygody. W każdym rozdziale będziecie rozgrywać nową przygodę, a więc i nową talię. Co warto pamiętać, sposób i kolejność w jakiej wykładcie karty zależy od was i ma wpływ na przebieg rozgrywki. Między rozgrywaniem kolejnych przygód należy zresetować stan gry. Do kolejnej przygody można zasiąść w nowym gronie. Jak zaznaczają autorzy, resetowanie gry nie oznacza niszczenia komponentów: można grać w Wyspę przygód wielokrotnie, czerpiąc z niej tą samą radość.
Zaczynacie każdą przygodę posiadając już wiedzę z poprzednich, ale bez zebranych wcześniej przedmiotów. Za każdym razem musicie ponownie odkryć miejsca oraz zebrać ekwipunek. Utrudnienia, takie jak znaczniki zmęczenia, również przepadają po każdej przygodzie. W kolejnych rozgrywkach zachowacie jedynie