Android: Mainframe

Android: Mainframe
Android: Mainframe

Polska premiera: 2019
Globalna premiera: 2016
Polscy wydawcy: Galakta
Globalni wydawcy: Fantasy Flight Games
Liczba graczy: 2-4
Czas gry: ok. 30 min
Wiek: 12+

Kategorie: Strategiczne
5.0 /10
na podstawie 1 ocen
Ocena gry
0.0 /5
na podstawie 0 ocen
Próg wejścia

::Główny system Międzynarodowego Banku Titan został odizolowany. Ich protokoły zostały dezaktywowane, a operatorzy systemu odłączeni. Masz 23 sekundy, aby użyć tylnego wejścia, zanim systemy ochronne banku ponownie się uruchomią. Bierz co się tylko da. %@Naga8946::
 

Android: Mainframe to gra strategiczna dla dwóch do czterech graczy. Podczas rozgrywki gracze wcielą się w runnerów, członków działającej poza prawem subkultury, infiltrujących cyberprzestrzeń dla zysku i sławy. System banku Titan został chwilowo pozbawiony ochrony. Każdy gracz musi dostać się do sieci wewnętrznej banku i wykraść więcej danych niż inni runnerzy.
 

Co może cieszyć runnera bardziej niż okradanie osłabionych megakorporacji i pokazywanie swojego kunsztu hakerskiego innym runnerom? W Android: Mainframe gracze będą musieli tworzyć i zabezpieczać własne punkty dostępu, jednocześnie nie pozwalając swoim przeciwnikom na zagarnięcie większej ilości danych.

Na początku gry gracze zaznaczają swoją pierwszą pozycję pojedynczym punktem dostępu. Następnie każdy gracz może wykonać jedną akcję: ustanowić nowy punkt dostępu, wykonać program lub spasować. Zadaniem graczy jest takie używanie programów, aby zabezpieczyć jak najwięcej punktów dostępu dla swojego runnera.
 

  • Kiedy gracz ustanawia nowy punkt dostępu, bierze jeden żeton punktu dostępu swojego runnera i umieszcza go na planszy wewnątrz niezabezpieczonej strefy.
  • Aby wykonać program podstawowy, aktywny gracz wybiera jedną z kart z puli programów, wykonuje akcję wskazaną na karcie, a następnie umieszcza ją odkrytą na stosie kart odrzuconych obok talii programów.
  • Jeśli gracz spasuje, przychodzi kolej na następnego gracza. Jeśli wszyscy gracze spasują, gra dobiega końca i wszyscy podliczają zdobyte punkty.

Większość programów podstawowych pozwala graczowi na położenie na planszy nowych niebieskich przegród, oznaczających granice danej strefy. Jeśli strefa zostanie zamknięta, a wewnątrz niej znajdują się punkty dostępu tylko jednego gracza, zostają one zabezpieczone i odwrócone na drugą stronę. Od tego momentu stają się odporne na programy przeciwników.

Niektóre programy pozwalają na więcej niż tylko dokładanie nowych przegród zabezpieczających strefy. W talii programów znajdują się też takie, które pozwolą na manipulowanie strefami, przenoszenie przegród, a nawet dokonywanie zmian w układzie punktów dostępu przeciwników. Niektóre programy, zarezerwowane dla konkretnych runnerów, pozwalają np. na ustanowienie kilku punktów dostępu naraz lub rozegranie dodatkowej tury.