Zaginiony Klucz

One Key
Zaginiony Klucz

Polska premiera: 2020
Globalna premiera: 2019
Polscy wydawcy: Rebel
Globalni wydawcy: Libellud
Autorzy: L'Atelier
Liczba graczy: 2-5
Czas gry: ok. 20 min
Wiek: 10+

Mechaniki: Dedukcja
0.0 /10
na podstawie 0 ocen
Ocena gry
0.0 /5
na podstawie 0 ocen
Próg wejścia

Zaginiony klucz to zbudowana na współpracy gra towarzyska o bardzo uniwersalnym charakterze, oparta o dedukcję i zabawę ze skojarzeniami. To od waszego współdziałania i skutecznej komunikacji zależy, czy klucz zostanie odnaleziony!

Osoby zasiadające do gry wybierają lidera – to on będzie odpowiadał za przekazywanie wskazówek, podczas gdy zadaniem pozostałych graczy będzie odnalezienie klucza.

W ciągu czterech tur drużyna będzie eliminowała kolejne karty eksploracji tak długo, aż na stole pozostanie tylko jedna, właściwa. Ale uwaga – jeśli w którymkolwiek momencie zabawy gracze zdecydują się usunąć klucz, automatycznie przegrywają.

Aby trafnie podejmować decyzje, gracze będą kierowali się podpowiedziami przywódcy oraz własną dedukcją. Karty eksploracji (wśród których jest klucz) oraz karty wskazówek (podawane przez lidera) są przedstawione za pomocą obrazków.

Przekazując podpowiedzi lider będzie dzielił wskazówki na 3 kategorie: silnie związane z kluczem, lekko z nim związane oraz nie związane z nim w ogóle. W podobny sposób gracze mogą analizować własne skojarzenia, co powinno ułatwić im podejmowanie decyzji.

Rozgrywka trwa 4 rundy, a w każdej z nich drużyna ma 3 minuty na podjęcie decyzji o tym, które karty eksploracji odrzuca. Jeśli po czwartej rundzie w grze została jedna karta eksploracji, a jej numer jest zgodny z numerem klucza – wygraliście!