Roll Player: Potwory i sługusy
Roll Player: Potwory i sługusy
Roll Player: Potwory i sługusy to rozszerzenie, które dzięki zwiększeniu liczby dostępnych elementów urozmaica rozgrywkę znaną z wersji podstawowej, ale także wprowadza zupełnie nowe elementy do mechaniki i strategii gry. Tym razem nie będziemy konkurować wyłącznie o to, kto stworzy najwspanialszego awanturnika fantasy.
W trakcie rozgrywki będziemy zbierać doświadczenie oraz wskazówki, które pozwolą nam się przygotować do wielkiego finału - walki z potężnym potworem, zagrażającym całemu królestwu. To będzie prawdziwy test naszych umiejętności, a ewentualna wygrana zapewni - przynajmniej zdaniem króla - dosyć środków, aby przejść na zasłużoną emeryturę.
W pudełku znajdziemy między innymi:
- 12 nowych klas i 5 nowych ras oraz rozgrywkę dla piątego gracza
- dodatkowe kości atrybutów
- nowe, transparentne kości wzmocnienia, które poszerzają taktyczne możliwości kształtowania cech naszych bohaterów
- kości walki używane do zadawania obrażeń potworom i ich sługusom
- nowe karty rynku
- karty przygody, zktórych dowiesz się jakie są najsłabsze punkty Potwora, z którym będziesz musiał się zmierzyć na koniec gry
- znaczniki doświadczenia i dziennik bohatera
Jak zmienia się rozgrywka dzięki rozszerzeniu Roll Player: Potwory i sługusy?
Przede wszystkim na początku dowiemy się, jaki potwór tym razem zagraża królestwu, co zależeć będzie do pewnego stopnia od wybranych przez Was kart klasy bohaterów. Będziecie mogli zmierzyć się ze smokiem, demonem, chimerą, gigantycznym trollem, krakenem lub wampirem.
Aby doszło do walki, musimy najpierw poznać sekrety potwora. Są one zapisane na odpowiednich kartach przygody, których dostępne są 3 typy: karty kryjówki, pułapki i ataku. Karty i zawarte na nich informacje możemy zdobyć wykonując w fazie rynku zupełnie nową akcję, czyli polowanie na sługusy.
Zamiast kupować na rynku w tej fazie, wybieramy sługusa ze specjalnej talii. Ustalamy łączną liczbę kości walki, których możemy użyć do polowania. By zwiększyć szanse na sukces, możemy zakupić dodatkowe kości opłacając je złotem lub wydając wcześniej zdobyte punkty doświadczenia. Gdy uda nam się pokonać sługusa, zabieramy go jako trofeum, dostajemy żetony honoru i upragnioną informację dotyczącą potwora.
Podstawowa gra Roll Player skończyłaby się na zakończenie rundy, w której gracze posiadają wypełnione kośćmi wszystkie rzędy atrybutów. Tym razem jednak zakończenie tworzenia bohatera jest tylko wstępem do finałowej rozgrywki dla graczy, którzy skompletowali informacje i wiedzą, gdzie znajduje się kryjówka potwora i jak uniknąć chroniących go pułapek. Potem pozostaje już wystawić na próbę męstwo Waszych bohaterów, a zdobyte doświadczenie, złoto i tajne informacje od sługusów użyć do pokonanie bestii.
Na zwycięzcę czeka chwała, na wieczność zapisana w dzienniku bohatera!