Głębia
Balloon Cup
Głębia
Balloon Cup
Polska premiera:
2019
Globalna premiera:
2003
Polscy wydawcy:
Wydawnictwo Nasza Księgarnia
Globalni wydawcy:
Kosmos
Autorzy:
Stephen Glenn
Liczba graczy:
2
Czas gry:
ok. 30 min
Wiek:
8+
Kategorie:
Rodzinne
9.0
/10
na podstawie 6 ocen
Ocena gry
2.0
/5
na podstawie 2 ocen
Próg wejścia
DanielBrzost
07 grudnia 2021, 16:26
10
Cel: zdobyć trzy karty celów z pięciu.
Cel... uświęca środki.
Moralność trzeba zostawić na powierzchni, bo w Głębi jest zbędnym balastem.
Nurkujesz po kolorowe kostki skarbów, za kóre kupisz upragnioną kartę celu, o ile ten drugi cię nie wykiwa.
Zanurzasz się na czterech kafelkach ułożonych naprzemiennie głęboką i płytką stroną. Kiedy zostaną wydobyte wszystkie kostki z płytki, jest ona odwracana na drugą stronę i po kolejny zestaw płyniesz już na innych zasadach.
Płytki zawierają rosnąco od jednej do czterech kostek. Żeby zgarnąć łup trzeba dołożyć odpowiednią ilość kart pasujących kolorem. Suma wartości kart określi zwycięzcę, który wynurzy się z nagrodą. Na głębinie wygrywa ten, który ma uzbierane po swojej stronie więcej od rywala, a na płyciźnie jest odwrotnie.
I teraz twist, który zmienia tą kąpiel w pływanie z rekinami. Możesz dorzucać karty po stronie przeciwnika. Potrzebujesz ostatniej niebieskiej kosteczki, a leży taka samotna na płyciźnie, to wrzuć mu tam niebieską trzynastkę i bądź pewien, że już nic nie zrobi. Ale co się dzieje, kiedy ty połasiła się na niebieską, on sprzedał ci żółtą dwójkę na głębinie. Kiedy ty weźmiesz niebieską, jak dołiżysz po swojej stronie byle jaką błękitną kartę, to ten drań zgarnie żółtą i czerwoną. Tutaj każdy ruch się liczy, a wszystkie karty liczysz dwa razy. Nie da się dwa razy wskoczyć do tej samej płytki.
Nurkujesz za pomocą ręki ośmiu kart. Wykładał jedną i dobierasz jedną. Musisz dołożyć pod kolor kostki. Jeśli nie masz możliwości wykonania ruchu, odkrywasz rękę i w ramach swojej akcji dociągasz nową ósemkę. I płyniesz po skarby.
Mała, sprytna, wredna gra.
Uwielbiamy.
Cel... uświęca środki.
Moralność trzeba zostawić na powierzchni, bo w Głębi jest zbędnym balastem.
Nurkujesz po kolorowe kostki skarbów, za kóre kupisz upragnioną kartę celu, o ile ten drugi cię nie wykiwa.
Zanurzasz się na czterech kafelkach ułożonych naprzemiennie głęboką i płytką stroną. Kiedy zostaną wydobyte wszystkie kostki z płytki, jest ona odwracana na drugą stronę i po kolejny zestaw płyniesz już na innych zasadach.
Płytki zawierają rosnąco od jednej do czterech kostek. Żeby zgarnąć łup trzeba dołożyć odpowiednią ilość kart pasujących kolorem. Suma wartości kart określi zwycięzcę, który wynurzy się z nagrodą. Na głębinie wygrywa ten, który ma uzbierane po swojej stronie więcej od rywala, a na płyciźnie jest odwrotnie.
I teraz twist, który zmienia tą kąpiel w pływanie z rekinami. Możesz dorzucać karty po stronie przeciwnika. Potrzebujesz ostatniej niebieskiej kosteczki, a leży taka samotna na płyciźnie, to wrzuć mu tam niebieską trzynastkę i bądź pewien, że już nic nie zrobi. Ale co się dzieje, kiedy ty połasiła się na niebieską, on sprzedał ci żółtą dwójkę na głębinie. Kiedy ty weźmiesz niebieską, jak dołiżysz po swojej stronie byle jaką błękitną kartę, to ten drań zgarnie żółtą i czerwoną. Tutaj każdy ruch się liczy, a wszystkie karty liczysz dwa razy. Nie da się dwa razy wskoczyć do tej samej płytki.
Nurkujesz za pomocą ręki ośmiu kart. Wykładał jedną i dobierasz jedną. Musisz dołożyć pod kolor kostki. Jeśli nie masz możliwości wykonania ruchu, odkrywasz rękę i w ramach swojej akcji dociągasz nową ósemkę. I płyniesz po skarby.
Mała, sprytna, wredna gra.
Uwielbiamy.
Ta opinia była pomocna:
Kopereeek
27 sierpnia 2021, 15:00
10
Jedna z najlepszych gier dwuosobowych! Mała, więc można bez problemu schować do plecaka.
Ta opinia była pomocna:
Arcziwald
05 lipca 2021, 12:42
10
W swojej wadze gra absolutnie świetna. 2 osoba karcianka z ciekawymi decyzjami do podjęcia podczas gry. Zdecydowanie z syndromem zagrania jeszcze jednej partii.
Ta opinia była pomocna: