Smart Games - Gwiezdna Ucieczka

Smart Games - Gwiezdna Ucieczka

Polska premiera: -
Globalna premiera: -
Polscy wydawcy: IUVI Games
Globalni wydawcy: SmartGames
Autorzy: -
Liczba graczy: 1
Czas gry: -
Wiek: 8+

Mechaniki: Solo
7.7 /10
na podstawie 3 ocen
Ocena gry
1.0 /5
na podstawie 1 ocen
Próg wejścia
HKG Gildia
26 sierpnia 2021, 09:50
8
Mały rozruch szarych komórek

Za sprawą wydawnictwa IUVI Games do Polski trafiła seria gier logicznych marki Smart Games – światowego lidera w wielopoziomowych grach logicznych. Często nagradzane tytuły cechują się czterema lub pięcioma poziomami trudności, od kilku wyzwań wprowadzających, po układy zajmujące kilkanaście minut, a czasem i godzin. Dodatkowo każda z gier może pochwalić się innowacyjną mechaniką oraz motywami przemawiającymi zarówno do dziewczynek, jak i chłopców w różnym wieku. Warto wspomnieć, że każda łamigłówka posiada tylko jedno rozwiązanie i są one dodane na końcu książeczki z instrukcją.

Dostępna w kraju seria Smart Games jest podzielona na sześć linii i zawiera ponad 70 produktów, przy czym ich liczba stale rośnie. Wśród wspomnianych linii są gry w wersjach dla najmłodszych, które wyróżniają się dużymi elementami, łatwymi do chwycenia przez małe dzieci, ale trudnymi do połknięcia. Drugą dostępną linią są klasyczne tytuły z oferty Smart Games, będące idealnymi prezentami dla całych rodzin. Do tej linii zaliczają się takie gry jak „Pingwiny na lodzie” czy „Blokada”.

Kolejnymi z linii Smart Games są gry kompaktowe, idealne do zabrania w podróż. Spośród nich warte polecenia są „Apple twist” oraz „Gwiezdna ucieczka”. W pierwszym wspomnianym tytule zadaniem gracza jest ułożenie kolorowych robaków na wyżłobionych polach w jabłku, przy czym kolejne poziomy trudności modyfikują samo jabłko poprzez obroty wierszy z otworami. Drugi tytuł przypomina klasyczną układankę z przemieszczaniem ośmiu kwadratów z jednym pustym polem, jednak trudność sprawiają tutaj wypukłości asteroid oraz samego pojazdu, przez co grający ma ograniczone możliwości wprowadzanych przez siebie kombinacji. W przeciwieństwie do wspomnianych wcześniej gier, ta dobiega końca, gdy pojazd opuści pole asteroid.

Pozostałe trzy linie, z których gry można nabyć w polskich sklepach, to gry kieszonkowe, mające możliwość zamknięcia plastikowego pudełeczka, będącego jednocześnie planszą, gry magnetyczne będące książeczkami z magnesami oraz gry wieloosobowe, wprowadzające rywalizację pomiędzy grającymi.

Smart Games idealnie sprawdzają się zarówno wśród młodszych, jak i starszych dzieci. Poza wspomaganiem rozwoju, tytułów można użyć w charakterze quizów czy wyzwań podczas gier terenowych lub szkolnych turniejów.
Ta opinia była pomocna: