Quixo
Quixo
Quixo ma powierzchowne podobieństwo do kółka i krzyżyk, jeden gracz jest krzyżykiem, a drugi kółkiem. Obaj próbują stworzyć linię swojego symbolu – ale na tym podobieństwo się kończy. Pionkami w grze są kostki, które mają okrąg z jednej strony, krzyż z drugiej i puste twarze z pozostałych czterech; aby przygotować grę, gracze umieszczają 25 kostek odkrytymi pustymi miejscami na planszy (siatce 5x5).
W swojej turze aktywny gracz bierze kostkę, która jest pusta lub nosząca jego symbol z zewnętrznego kręgu planszy, obraca ją tak, aby pokazywała jego symbol (jeśli to konieczne), a następnie dodaje ją do planszy, wpychając ją do jednego z wierszy, z których został usunięty. W ten sposób kilka kawałków siatki zamienia się miejscami, a sześciany powoli przechodzą z pustego miejsca w krzyżyki i koła. Gra jest kontynuowana, dopóki ktoś nie utworzy prostej lub ukośnej linii pięciu sześcianów z jego symbolem, a ta osoba wygrywa grę.